7 May 2013

ANALİZ RAPORU


GRUP İSMİ: SECOND LİFE
GRUP ÜYELERİ;
HATİCE KENAR  : haticekenar001@gmail.com
ÖZNUR ÖZTÜRK : oznur.ozturkart@gmail.com
ÖZLEM TEKCAN : ozlemtekcan05@gmail.com
YASEMİN ASLAN : yaseminnnaslan@gmail.com
GRUP BAŞKANI : DERYA TAŞKIN :  deryataskinn@gmail.com

GENEL ÖZET
   Second Life grubu olarak Öğretim Tasarımı projemizi,  Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesi olarak seçtik.  Oluşturacağımız projede öğrencilere teknolojiyi aktif olarak kullandırmayı ve seçtiğimiz üniteyi kavratmayı, kalıcılığını arttırmayı amaçladık. Yapmış olduğumuz ankette öğrencilerin teknolojiyi derste kullanabileceklerinin farkında olmadıklarını gördük. Ve bu yüzden eğlenceli bir anlatımla, animasyonlarla ve oyunlarla yapacağımız projemiz sayesinde teknoloji ve dersi bütünleştirebilmelerine yardımcı olacağız. Projemizin kullanımı basit olacağından öğrenciler öğretmen rehberliğinde olmadan kendileri de kullabileceklerdir. 
   Eğer ki anlamadıkları bir şey olursa bunu yardım menüsüne bakarak çözebilecekleri bir yardım menüsü de olacaktır. Projemizde yapılandırmacı yaklaşımı kullanmaya karar verdik. Böylelikle öğrencilerde daha kalıcı olacağına inanıyoruz. Projemizde bol bol görsellere yer verilecek, animasyon ve oyunlar yapılacaktır. Ve ne kadar öğrendiklerini ölçebilecekleri bir test kısmı da mevcut olacak. Konuya uzman kişilerle görüşülüp içerik hazırlanacak ve proje tamamlandığında öğrencilerin kullanımına sunulacak, internet olan ortamlarda kolayca erişim sağlanacaktır. Fen ve Teknoloji dersi öğretmeni de yaptığımız proje ile öğrencilerin bakış açısını genişletip uygulama yapma fırsatı verebilir.           Böylece sevdikleri bir ders üzerinde teknoloji kullanımına da alışacaklardır. Fen ve Teknoloji dersini sevmeyen, başarısız olan öğrencilerse eğlenceli anlatımlarımız, animasyon, oyun ve testlerimiz sayesinde bu ders içindeki başarılarını arttıracaklardır.
    Yani kısaca bu projeyi yapma amacımız; teknolojinin eğitimdeki yerini farkettirmek , sürekli kullanımını sağlamak ve zor olan bir konuyu öğrencilerin seviyesine uygun, kullanabilecekleri, eğlenceli, dinamik, anlaşılır ve kalıcı bir şekilde aktarmakdır.

ÖNCEKİ BİLGİLERİMİZ
    Fen Bilgisi dersini daha eğlenceli hâle getirmek için ve iskelet sisteminin öğrenciler üzerinde kalıcılığını arttırmak amacıyla oluşturuyoruz projemizi. İskelet sisteminde kemikler birbirine benzediği için zor bir konu olduğunu, öğrencilerin anlamakta güçlük çektiğini düşünmüştük. 6.sınıf öğrencilerini teknolojiyi kullanarak Fen Bilgisini eğlenceli bir şekilde öğrenmeye teşvik edeceğiz.

ÖĞRETİMİN AMACI
   Projemizin amacı ilköğretim seviyesindeki öğrencilerin fen bilgisi dersindeki iskelet sistemi ünitesine olan ilgilerini ve potansiyellerini artırmak, üniteyi oyun animasyon vs yardımıyla pekiştirmesini sağlamak ve konuyu daha iyi kavratmak. Öğrencilerin teknolojiden faydalanmalarını sağlamak.

ANALİZ SÜREÇLERİ
  Görseli çok olduğu ve eğlenceli olduğu için bu konuyu seçtik.20 öğrenciye teknoloji ve fen bilgisi hakkında anket uygulaması yaptık ve sonuçta Fen dersini sevdikleri ancak bunu teknolojiyle bütünleştiremedikleri açığa çıktı. Böylece sevdikleri bir ders üzerinden teknolojiyi kullanmalarını sağlayabiliriz.  Dosyamızda anketlerin bir örneği bulunmaktadır.

İHTİYAÇ ANALİZİ
  Teknolojiyle, Fen dersini bütünleştirip öğrencilere yararlı olması için seçtik. Animasyonlarla  daha kolay ve eğlenceli bir şekilde öğrenecekleri ve eksikliklerini giderecekleri için ihtiyaç duyarlar. Teknoloji kullanımları ve fen dersindeki başarıları projemiz sayesinde artacaktır.

İÇERİK ANALİZİ
İskelet Sistemi konusunu seçtik.  İskelet sisteminin  oluştuğu dokular, görevleri, yapısı, insan iskeletinin bölümleri,eklemler gibi konuları öğrencilerimizin seviyesine uygun açıklayacağız. Oyunlar ve animasyonlar sayesinde uygulama ve görsel şekilde öğretme metodu kullanacağız.

ÖĞRENENLERİN ANALİZİ
   Web destekli eğitim hakkında henüz bilgi sahibi değiller. Fen dersine karşı olumlu tutum sergiledikleri için motivasyonları yüksek düzeydedir.
  • Öğrencilerin yaşları 12 ile 13 arasındadır. 6.sınıf öğrencisi ve kız öğrenciler çoğunlukta.
  • Derse karşı olumlu tutum içerisindeler ve motivasyonları yüksek.
  • Fen bilgisi öğretmenleri öğrencilerin derse karşı tutumlarından memnun.

CONTEXT ANALİZİ
  Projemiz blogumuzda yayınlanacaktır ve öğrenciler web üzerinden istedikleri zaman ulaşabilirler. Projemizde konu anlatımı, animasyon, oyun ve testlerden oluşacaktır. Bunların yanı sıra bir yardım menüsü de bulunacak böylelikle anlamadıkları şeylerde yardım menüsünden yararlanabilirler. Konuya uzman olan kişilerle görüşülecek, internet üzerinden konu araştırması yapılacak, ders ve çalışma kitapları, dergiler ve öğrencilerle görüşmeler yapılacak. Öğrenciler projemizi kendi başlarına da kullanabilecekler.

ÖĞRETİM YAKLAŞIMI VE GEREKÇESİ
  Projemiz yapılandırmacı yaklaşımı benimseyerek hazırlanacaktır. İçerisinde görseller, animasyonlar ve oyunlar bulunduğu için uygulama yapma şansları da olacaktır. 6.sınıf öğrencileri olduğu için görseli bol olacak ve oyun kısmında uygulama yapabilecekler. Projemiz öğrenci seviyesine hitap ettiği için kullanımı da kolay olacaktır.

ZAMANLAMA VE ANALİZ İÇİN PLANLAMA
Analiz için 6.sınıf öğrencilerine iki anket yapıldı. Projede neler yapacağımıza dair kararlara varıldı. Tüm bunlar projemizi seçtikten bu yana çeşitli zamanlarda yapıldı.

ADI- SOYADI
PROJE İÇİN BELİRLENEN GÖREV DAĞILIMI

HATİCE KENAR
Projemizin oyun kısmından ve animasyonlar hakkındaki kararlardan sorumludur.

ÖZLEM TEKCAN
Projemizin oyun kısmından ve animasyonlar hakkındaki kararlardan sorumludur.

ÖZNUR ÖZTÜRK
Projemizin konu içeriği kısmından ve animasyonlar hakkındaki kararlardan sorumludur.

YASEMİN ASLAN
Projemizin test soruları, alıştırmalar kısmından ve animasyonlar hakkındaki kararlardan sorumludur.

DERYA TAŞKIN
Projemizin konu içeriği kısmından ve animasyonlar hakkındaki kararlardan sorumludur.














KAYNAKÇA
  • 6.sınıf fen ve teknoloji  ders kitabı ve çalışma kitabı
  • Google (akademik)
  • Anket uyguladığımız öğrenciler;
    Aslan Yanan, Şevval Ünal, Seray Yaprak, Zeynep Yalçın, Remzi Kaan Yılmaz, Özcan Topuz, Günay Karagöz, Celal Kaynar, Dursun Özçelik, Halit Can Coşkun, BeranurKarakullukcu, Sude Çelik, Sedanur Karaca, Ayşe Aybike Göktürk,  Büşra Küçük, Mustafa Bülbül, Buket Sarı, Mustafa Kul, Büşra Sinem Üçok, Dursun Enes Gül.