24 May 2013

FİNAL RAPORU


PROJE FİNAL RAPORU
SECOND LİFE GRUBU;
YASEMİN ASLAN – yaseminnnaslan@gmail.com
ÖZLEM TEKCAN – ozlemtekcan05@gmail.com
HATİCE KENAR –  haticekenar001@gmail.com
ÖZNUR ÖZTÜRK – oznur.ozturkart@gmail.com
GRUP BAŞKANI DERYA TAŞKIN – deryataskinn@gmail.com

ANALİZ
Öğretimin Amaçları
Grup olarak seçtiğimiz 6.sınıf Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesini tasarladık. Yapmış olduğumuz bu öğretim tasarımında amacımız; fen bilgisini eğlenceli bir şekilde öğrencilere aktarmak ve derslerde teknolojinin aktif kullanılmasını sağlamaktı. Bunu yaparken de her öğrenciye hem görsel hem de işitsel yönden hitap etmeye çalıştık. Uygulama aşamasından sonra öğrenciler Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesindeki İskelet Sistemi, Kas Sistemi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi oldular ve sorulan sorulara doğru cevap verebildiler. Öğrencilerin daha iyi öğrenmesi için konu anlatımı ve sorular haricinde öğretimi pekiştirmek için konuya göre oyunlar tasarlandı. Uygulama aşamasında oyunlar kısmı öğrencilerin konuya ilgi seviyesini arttırdığı görüldü. Başta öğrencileri konu hakkında bilgi sahibi yapmak olan amacımız daha sonra teknolojiyi etkin kullandırmaya ve eğlenerek öğretme yönteminden yararlanmayı hedef aldık
Analiz Süreçleri
Fen bilgisi öğrencilerin genelde zorlandığı bir ders ve kullanılacak materyal çokluğu dolayısıyla bu dersi seçtik. Teknoloji ve fen bilgisi hakkında öğrencilerin fikirlerini öğrenmek amacıyla iki anket uyguladık. Anketleri uyguladığımız öğrenci grubu tarafından bazı sonuçlara ulaştık. Fen dersine ilgili oldukları ancak teknolojiyi derste kullanma konusunda eksikliklerinin var olduğunu gördük.  Yaptığımız analiz sonucunda amacımızda değişiklikler yaptık.
İhtiyaç Analizi
Öğrencilere normal yani düz anlatımda dersi anlasalar bile belirli bir dakikadan sonra sıkılacaklarken biz dersi daha cazip hala getirmeye çalıştık. Teknolojiden yararlanarak öğrencilerin hem görsel hem de işitsel yönlerine hitap ettik. Konu anlatımının eğlenceli bir hale gelmesi için hazırladığımız eğitsel oyunlarla konuyu öğrenmelerini daha cazip hale getirdik. Dersten sıkılmalarını engellemek için sınıftaki tüm öğrencilere hitap edecek konu anlatımı ve soruları hazırladık. En etkin öğrenme yönteminden yararlanmaya çalıştık. Teknolojinin kullanımıyla etkin öğrenmelerini pekiştirdik.
İçerik Analizi
6.sınıf Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesindeki İskelet Sistemi, Kas Sistemi konularına Adobe Flashta detaylı olarak anlattık. Konuyla ilgili 20 soruluk çoktan seçmeli sorular hazırladık. Ve çocukların eğlenirken öğrenmesini amaçlayarak İskelet Oyunu ve Kim 100 Puan İster oyununu Adobe Flashta görsellik ön planda olacak şekilde yaptık. Fen bilgisi öğrencilerin genelde zorlandığı bir ders ve kullanılacak materyal çokluğu dolayısıyla bu dersi seçtik.
Öğrencilerin Analizi
Öğrenciler daha önce web destekli eğitimden yararlanmaktan kaçınmışlar. Yararlı olacağını düşünmemişler ama bizim uygulamamızdan sonra eğlenerek öğrendiklerinden web destekli öğretimden yararlanmaya başladılar. Hazırladığımız projemizde öğrencilerin her yönüne hitap etmeyi amaçladık ve hem görsel hem de işitsel yönlerine hitap edecek projemizi hazırladık.
İçerik Analizi
Uygulamamızı sınıf ortamında web üzerinden yaptık. Hazırladığımız web destekli eğitimde konu anlatımı, videolar, animasyonlar, testler, oyunlar bulunmaktadır. Öğrenciler bloğumuzdan yapmış olduğumuz öğretim tasarımına erişebilirler. Öğrenciler tasarımımızı beğendiler. Dikkat çekici ve eğlenceli buldular.
Öğretim Yaklaşımı ve Bunun Gerekçesi
Yaparak yaşayarak öğrenme yaklaşımı olan yapılandırmacı yaklaşımından ve sistematik yaklaşımdan yararlandık. Sistemli bir şekilde konu anlatımı sonrası videolarla pekiştirme yaptık. Videoların hem işitsel hem görsel olmasından dolayı bilişsel yaklaşımdan da yararlanıldı.
TASARIM VE GELİŞTİRME
ÖĞRETİMİN TANIMLANMASI VE DETAYLARI
Tanımlama
Teknolojiden yararlanarak 6.sınıf Fen Bilgisi dersinin Destek ve Hareket ünitesindeki İskelet Sistemi, Kas Sistemi konu anlatımlarını, bu konulara ait video anlatımlarını, konulara göre soruları, öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek için bu konulara ait oyunları ve animasyonları projemizde hazırladık. Teknolojiden yararlanmalarını sağlamak için öğretimi elimizden geldiğince görsel ve eğlenceli olmasını sağladık.
Ortam
Projemizin hazırlık aşamasında bilgisayar laboratuarından, bireysel olarak yurt ve evlerden aynı zamanda okul kütüphanesinden yararlandık. Yapılan projenin öğrencilere sunum aşamasında öğrencilerin sınıf ortamından yararlanıldı. Öğrenciler daha önce web destekli eğitimden yararlanmaktan kaçınmışlar. Yararlı olacağını düşünmemişler ama bizim uygulamamızdan sonra eğlenerek öğrendiklerinden web destekli öğretimden yararlanmaya başladılar. Hazırladığımız projemizde öğrencilerin her yönüne hitap etmeyi amaçladık ve hem görsel hem de işitsel yönlerine hitap edecek projemizi hazırladık.
Temel Öğeler
6.sınıf fen bilgisi dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesinin İskelet ve Kas Sistemi konu anlatımlarındaki amacımız teknolojiden yararlanarak öğrencilere bu konuları en iyi şekilde ve öğrencinin dikkatini çekebilecek şekilde anlatmayı amaçladık. Konulara göre eklediğimiz videolar ile anlatımı pekiştirerek öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmeyi amaçladık. Bu konu anlatımı ve konu anlatımı videolarının sonunda öğrenmeyi daha bir pekiştirmek ve eğlenerek öğrenmeleri için 2 farklı eğitici oyun hazırladık ve öğrencilerin uygulamalarını sağladık. İlk eğitici oyun iskelet oyunumuzdur ve buradaki amacımız kemikleri insan figüründe doğru yerlere yerleştirmektir. İkinci eğitici oyunumuzda kim 100 puan almak ister oyunumuzdaki amacımız öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadığını belirlemektir.
Yaptığımız oyunlarla ve animasyonla öğrenci motivasyonunu artırdık. Öğrenciler kullandığımız gerek arka plan rengi gerekse kullandığımız resimlerin dikkat çekici ve ilgi uyandırıcı olduğunu vurguladılar. Bu tasarımın 6.sınıf öğrencilerine uygun olduğunu ,teknolojiyi kullanmanın öğretimde daha kalıcı olduğunu dile getirdiler.
İçerik
Projemiz açıldığında karşımıza anasayfamız geliyor ve burada menülerimiz yer almaktadır. Bu menülerimiz konu anlatımı, testler, oyunlar, yardım menüleridir. Konu anlatımı menüsüne girdiğimizde karşımıza İskelet Sistemi, Kas Sistemi, Oynar Eklemler ve videolarımız çıkıyor. Konu anlatımı kısmında dikkat çekecek resimlerimiz bulunmaktadır. Oyunlar menüsüne tıkladığımızda karşımıza 2 farklı eğitici oyun çıkmaktadır. Testler menüsü seçtiğimizde hazırladığımız sorular yer almaktadır. Son olarak da yardım menüsü seçtiğimizde tasarlanan menülerin nasıl ve ne amaçla  kullanılacağı hakkında bilgi verilmektedir.
Öğrenme Nesneleri
Öğrenmeyi daha bir pekiştirmek ve eğlenerek öğrenmeleri için 2 farklı eğitici oyun hazırladık ve öğrencilerin uygulamalarını sağladık. İlk eğitici oyun iskelet oyunumuzdur ve buradaki amacımız kemikleri insan figüründe doğru yerlere yerleştirmektir. İkinci eğitici oyunumuzda kim 100 puan almak ister oyunumuzdaki amacımız öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadığını belirlemektir. Test kısmında işaretleme yapıldıktan sonra doğru ve yanlış cevapları öğrenci bütün testi çözdükten sonra öğreniyordu ama öğrenciler her cevap verdiği sorudan sonra doğru ya da yanlış cevap verdiğini öğrenmek istediklerini söylediler. Bizde öğrencilerin bu isteklerini göz önünde bulundurarak her test cevabından sonra doğru cevap verdiği zaman doğru veya yanlış cevap verdiğine dair simge kullandık.
Geliştirme Karar ve Gerekçeleri
Öncelikle hazırladığımız tasarımı öğrencilere etkin bir şekilde sunmak için tasarımda görsel öğelere öncelik verdik. Bu şekilde tasarımımız hem dikkat çekici oldu hem de konuya olan ilgiyi arttırdı.
Hazırladığımız videolarla konu anlatımını öğrenmede kalıcı olmaya gidilmiştir.
Test kısmında işaretleme yapıldıktan sonra doğru ve yanlış cevapları öğrenci bütün testi çözdükten sonra öğreniyordu ama öğrenciler her cevap verdiği sorudan sonra doğru ya da yanlış cevap verdiğini öğrenmek istediklerini söylediler. Bizde öğrencilerin bu isteklerini göz önünde bulundurarak her test cevabından sonra doğru cevap verdiği zaman doğru veya yanlış cevap verdiğine dair simge kullandık.
Yardım menüsüyle öğrencilerin takıldığı yerde bilgi almalarını sağladık.
Yaptığımız animasyonla da öğrencilerin dikkatini çekerek konuya olan ilgiyi arttırmayı sağladık.
Yaptığımız proje öğrenci ve öğretim elemanı tarafından kolayca kullanılabilecek niteliktedir.6.sınıf öğrenci seviyesini göz önünde bulundurarak yaşa ve düzeye uygun bir şekilde hazırladık.
Problemler ve Çözüm Önerileri

DEĞERLENDİRME
Öğretimin Kullanılmasında Yararlanılan Metotlar
Projenin şekillenmeye başlamasından itibaren yapılacaklar belirlendi ve sıraya dizildi.Proje tasarım aşamasındayken uygulama grubuna bir uygulama formu sunuldu. Projenin dersi ve konusuyla ilgili önbilgi değerlendirmesi alındı.Proje fen bilgisi dersinde hazırlandı anket sorularında fen bilgisi dersine karşı gösterdikleri tutum ,önbilgileri ölçülmeye çalışıldı. Ankette ölçülen diğer bir husus da teknolojiyi ne ölçüde kullandıkları ,teknoloji ile öğretimi birlikte kullanıp kullanmadıkları.Sonuçlara göre örneklem grubun fen bilgisi dersine tutumu olumlu fakat teknolojiyle birlikte dersi kullanma olumsuz olarak değerlendirildi.Projenin bitmiş halini öğrencilere uygulattığımızdsa sorulanlar görselliğinin nasıl bulunduğu, kullanımının nasıl olduğu duyulara hitap edip etmediği, yararlı materyal olarak algılanıp algılanmadığıdır.


Sonuçlar
Projenin amacı öğrencilere destek materyal oluşturmak,yardımcı kaynak sunmak ,eğlendirirken öğretmek… Projenin amaca uyup uymadığını gözlemlemek, ölçmek için projenin belirli adımlarında değerlendirme amaçlı örneklem grupla görüşmeler yapıldı.Proje tamamlanmadan önce anket düzenlendi anket 10 kişiye uygulandı.Çıkan sonuç ise öğrencilerin dersi sevdikleri ilgilerinin yüksek olduğu fakat teknolojiyle dersi bütünleştiremedikleri gözlendi.Bunun sebebi ise gerek okuldaki materyallerin kısıtlı olması gerekse öğretmenlerin olumsuz tutum sergilemesi.Burdan yola çıkılarak projede teknoloji kullanımına karşı olumlu tutum sergilendiği
Projenin bitmiş halini öğrencilere uygulattığımızda ise dersi destekleyici ve görsel olarak zengin olduğu için ve eğlenceli olduğu için öğretim basamağında kullanılabilir olduğu gözlemlendi.böylece dersle teknoloji bütünleşmiş hale geldi.
Öğretim Tasarımında Yapılan Değişiklikler
Projemizde öğrencilerin kalıcı, etkili öğrenmelerini ve teknolojiyi kullanmalarını amaçladık. Bu nedenle öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini  sağlamaya çalıştık. (yapılandırmacı yaklaşım). Sadece bu uygulamamız ile bütün öğretimimizi değerlendirmedik.
GÖREVLER
Derste sunu proje ve raporlar yer almaktır.Grup olarak her yapılacak faaliyette görev dağılımına gidildi.Projede kaynak içerik toplama görevi ve yardım menüsü Derya Taşkın ve Öznür Öztürk’e aittir.Kaynağa uygun test soruları hazırlamak ise Yasemin Aslan’a aittir.İçeriğe uygun oyun hazırlama görevi ise Hatice Kenar ve Özlem Tekcan’a aittir. Ayrıca blog sayfasında da görev dağılımı ve haftalık toplantı raporları mevcuttur.


KAYNAKÇA
Youtube videolar : http://www.youtube.com/
Konu içeriği için yararlanılan  sayfalar:

GENEL ÖZET
 Destek ve Hareket Sistemi konusun ele alarak bir öğretim tasarımı hazırladık. Analiz yaptığımız öğrencilerin Fen  ve Teknoloji dersini sevdiklerini gördük ancak derste teknoloji kullanımında aktif değillerdi. Bu nedenle teknolojiyi etkin kullanarak, eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini amaçladık.
 Yapmış olduğumuz öğretim tasarımında anasayfa, konu anlatımı, test, oyunlar ve yardım menüsü bulunmaktadır. Açılışta animasyonla menülerimiz gelmektedir. Konu anlatımı menüsünde destek ve hareket sistemi, iskelet sistemi, kas sistemi ve videolar butonları bulunmaktadır. Konu anlatımı içerisinde animasyonlar da yaptık ve detaylı konu anlatımı yapıldı. Test menüsünde ise konuya uygun hazırlanmış 20 soru bulunmaktadır. Öğrenciler in sorulara verdiği yanıtlara göre cevap seçeneklerinden doğru yada yanlış olduğuyla ilgili simgeler ortaya çıkmaktadır. Oyunlar menüsünde iki farklı eğitsel oyunumuz mevcuttur. İlk oyunumuz İskelet Oyunu olup insan figürüne kemik yerleştirme prensibine dayanmaktadır. İkinci oyunumuz  olan Kim 100 Puan İster  oyununda çoktan seçmeli sorular geliştirilmiş görsellikle tasarlanmıştır. Her soruda cevaplayan kişiye doğru yada yanlış olarak dönüt verilmektedir. Ayrıca cevaplayan kişi her doğruda 10 puan almaktadır. Oyunda öğrencilerimiz için yardım ve ipucu olarak jokerlerimiz bulunmaktadır.  Yardım menüsü öğrencilerin motivasyonunu arttırmak ve kolay kullanım sağlamak açısından yararlıdır. Bu menüde diğer tüm menülerin işlevleri açıklanmıştır. Öğrenci bilemediği konularda konu anlatımına veya videolara geri dönüp eksiklerini giderebilir ve öğretimi sağlamlaştırır.
Sonuç olarak yapmış olduğumuz öğretim tasarımımız öğrencilere eğlenerek öğrenme ve konuya olan motivasyonlarını arttırmalarını sağlar niteliktedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder