24 May 2013

TASARIM RAPORU


TASARIM RAPORU
SECOND LİFE GRUBU;
YASEMİN ASLAN – yaseminnnaslan@gmail.com
ÖZLEM TEKCAN – ozlemtekcan05@gmail.com
HATİCE KENAR –  haticekenar001@gmail.com
ÖZNUR ÖZTÜRK – oznur.ozturkart@gmail.com
GRUP BAŞKANI DERYA TAŞKIN – deryataskinn@gmail.com

ÖĞRETİMİN DETAYLARI
6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi ünitesini tasarlıyoruz. Yaptığımız  öğretim tasarımında öğrencilerin eğlenerek bu konuyu anlamalarını, derslerdeki teknoloji kullanımını arttırmayı amaçlıyoruz. Böylece tasarımımızda oyunlara, animasyonlara, videolara yer verdik.
ORTAM
Öğrenciler yapmış olduğumuz öğretim tasarımına internetin bulunduğu her ortamda ulaşabileceklerdir. Gerekse sınıfta projeksiyonla tahtaya yansıtarak veya laboratuvarlarda, evlerde kolayca ulaşıp yararlanabilirler.
TEMEL ÖĞELER
1)      Motivasyon
Öğrencilerimizin ilgisini çekebilmek amacıyla eğlenceli görseller, animasyonlar, efektler ve oyunlar tasarlamaktayız. Tüm bunlara ek olarak videolar da koyacağız. Tasarımın başında efektimiz olacak menü butonları bu efektlere göre gelecek. Konu anlatımı kısmında birden fazla efekt ve animasyonlarımız olacak. Ayrıca birkaç tane de video ekleyeceğiz. Bunların yanısıra iki tane oyunumuz olacak. Yazılı materyallerimiz de mevcut. Bu şekilde öğrencinin motivasyonunu sağlamayı amaçlıyoruz.

2)      Öğretimin Değerlendirilmesi ve Geri Dönüt
Öğrencilerimizin kendilerini ölçmesi için 20 soruluk bir test kısmı ve oyunlar yapılacak. Böylece öğrenci neyi ne kadar öğrendiği hakkında bilgi sahibi olacak ve eksiklikleri varsa giderecek. Ayrıca biz Second Life grubu olarak yapmış olduğumuz öğretim tasarımının ürün değerlendirmesini yapacağız. Bunu öğrencilerle görüşme ya da anket yoluyla yapabiliriz.

3)      Öğretimin Sırası
Tasarımımızda yapılandırmacı yaklaşımı kullanacağımızı analiz raporunda belirtmiştik. Öncelikle konu anlatımı kısmıyla öğrencilerin konuyu kavramalarını sağlayacağız. Konu anlatımı kısmı animasyon ve videolarla desteklenecek. Ardından öğrencilerin bu bilgileri pekiştirmesi için oyun kısmını yapacağız. Öğrenciler bu eğitici oyunlarla bilgiyi özümseyecekler. Ve son olarak ne kadar öğrendiklerini test kısmında görebilecekler. Tüm bunların yanısıra öğretim tasarımımızda anlamadıkları, takıldıkları yerleri yardım menüsüne tıklayarak öğrenebilecekler. Böylelikle teknolojiyi derste kullanmaya başlayacaklardır. ADDIE modeline göre de yaptığımız tasarımda öncelikle analiz, araştırma basamağı ile başladık. Ve tasarımımızı yaptık. Artık uygulama, değerlendirme kısımları kalıyor.

STORYBOARD (SENARYO) SAHNELERİ
  Projemiz giriş kısmı basit bir animasyonla başlamaktadır. Daha sonra seçenekler kısmı sorular, animasyon, oyun kısmı seklinde karşımıza gelmektedir. Giriş kısmında seçilen seçenek ile ilgili bölüme yönlendirme yapılır. Görsel kısmı ekte sunulmuştur . Konu anlatım kısmı konuyla ilintili şekilde seçilip sayfa sayfa ilerleyen ,öğrencinin anlayacağı şekilde kendisi yönlendiren biçiminde hazırlandı. Soru kısmına gelindiğinde de pekiştirme amaçlı konuyla ilgili sorular sorulup doğru veye yanlış dönüt verilecek. Animasyonlar kısmı tam hazır olmadığından ayrıntılı bilgi yazamıyoruz.Oyunlar kısmı da yapım aşamasındadır. Yapılmış kısmının bir bölümü ekte sonulmuştur. Oyunun içeriğinde öğrenciye görsel olarak verilen resimlerin cevaplarını bulması istenmiş ve  doğru veya yanlış biçiminde dönüt verilir.Diğer eksiklikler,görsel kısım düzenlemeri ve hatalar düzenlendikten sonra projemiz tamamlanmış hale gelecektir.
ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olarak kendi bilgi ağlarını kurduğu ya da yeniden yapılandırdığı aktif bir süreçtir Öğrencilerin var olan bilgi yapıları ile yeni edindikleri bilgiler arasında kavramsal ilişkilerin yapılandırıldığı bu aktif süreç, aynı zamanda anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan öğrenme ortamlarında öğrenciler öğrenme sürecinde aktif, öğretmenler ise yönlendirici bir rol üstlenmektedirler. Söz konusu öğrenme ortamlarında öğrencilerin araştırma, sorgulama, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi üst düzey becerilerini kullanarak sosyal ortamlarda bilgiye kendilerinin ulaşması etkili öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Fen ve Teknoloji öğretim programının yapılandırmacı yaklaşım temelinde düzenlenmesiyle yapılandırmacı öğrenme ortamlarının oluşturulmasına olanak sağlayan yöntem ve teknikler gündeme gelmeye başlamıştır.
 Probleme dayalı öğrenme, öğrencilerin işbirlikçi ortamlarda var olan bilgilerini ve araştırmaları sonucunda edindikleri bilgileri kullanarak günlük hayattan bir probleme ilişkin çözüm yolları geliştirdikleri bir öğrenme yöntemidir.Dolayısıyla, probleme dayalı öğrenme yöntemi öğrencilerin günlük hayattan alınan problemi çözmek için işbirlikçi gruplarda çalışırken önceki bilgileriyle yeni bilgilerini ilişkilendirmelerini sağlaması bakımından yapılandırmacı yaklaşıma uygun yöntemlerden biri olarak gösterilmektedir.
BEKLENTİLER VE YAYINLAMA GEREKSİNİMLERİ
Yapılandırılmacı yaklaşım modelinden yararlanıldığından bu modelde bilginin yapılandırılması için gayretli ve anlamlı bir aktivite gerekir.Hazırlanan projemiz de bunu göz önünde bulundurduk.Projemiz uygulandığı zaman istenen sonuç elde edilmeyebilir.Görsel olarak yaşa uygun hazırlanmış olsada algısal farklılıklar nedeniyle olumsuz sonuç ortaya çıkabilir.Projenin uygulanacağı sınıf ortamı uygun şartlarda olmayabilir .Sunum aşamasında anlatımdan doğan yanlış aktarımlar olabilir.Öğrencinin kendini değerlendirmesi yeterli olmayabilir.ADDİE modeline uygun olarak hazırlanan çalışmamızın analiz kısmımız yeterince iyi hazırlanmamış olabilir ki bu da sonraki aşamaların eksikliğini doğurur.Bu yüzden en önemli kısmın yani analiz kısmının tekrar gözden geçirilmesi gerekir.Bir diğer sorunda içeriğin güncelleştirilmesi sorunudur.Bunu gidermek için projemizin yazılım modülünün ileriki güncelleştirmeleri dikkate alarak hazırlanması gerekir ve yapılacak güncelleştirmelerin uzman kişiler tarafından yani konu alanı uzmanı , öğretim teknoloğu,öğretmen ve değerlendirme uzmanı tarafından hazırlanması gerekir.Tabi ileriki dönemlerde her zaman uzman kişi bulunmayabilir.Proje değerlendirmesinde iki yöntemden yararlanılabilir.Summative(Genel) değerlendirme ,formative (Ara) değerlendirme.Şuan projemiz için uygun değerlendirme yöntemi formative değerlendirme yöntemidir.Çünkü projemiz hala yapım aşamasında olduğundan animasyon kısmının eksikliği gibi bazı eksikliklerimiz de bulunmaktadır.
ZAMAN ÇİZELGESİ
Projemizde görev dağılımı aşağıdaki gibidir. Belirtilen tarihlerde ise görevlerin taslak kısmı tamamlanmıştır. Projemizin animasyon kısımları tüm grup üyeleri tarafından belirlenip hazırlanacak. Projemiz bitme aşamasında bazı ufak eksiklikler kısa zaman içerisinde  tamamlandığında hazır hale gelecek .
Tarih
Grup Üyesi
Görev
06.05.2013
YASEMİN ASLAN
Projenin içeriğe uygun test hazırlama
04.05.2013
DERYA TAŞKIN
ÖZNUR ÖZTÜRK
Projenin konu içeriği ve yardım kısmını hazırlama
09.05.2013
HATİCE KENAR
ÖZLEM TEKCAN
Projenin oyun kısmını hazırlama

GENEL ÖZET
  Yaptığımız  bu öğretim tasarımı projemizde ADDIE modelinden ve yapılandırmacı yaklaşımdan faydalandık. Projemizi görsellerle ve animasyonlarla zenginleştirdik. Ana sayfa, konu anlatımı, test, oyunlar ve yardım menüleri tasarlayarak öğrencinin kolay kullanımını sağlamayı hedefledik. Ana sayfamızı animasyonlar yaptık. Menülerimizi ilgi çekici hale getirdik. Konu anlatımı kısmında yazılı materyaller haricinde animasyonlar, videolar ve bol bol göresel kullandık . Ayrıca konu anlatımında istediği başlıktan konuyu öğrenme fırsatı verdik öğrencilere. Test kısmında kendilerini denemelerini  sağladık. Oyun kısmında öğrendikleri bilgileri eğlenerek pekiştirme olanağı sağladık.  Ve son olarak yardım kısmında öğrencilerimizin projemizle ilgili anlayamadığı herhangi bir şey kalmaması için açıklamalar yaptık.
  Öğretim tasarımımıza kolay ulaşım sağlayacağız böylelikle ihtiyacı olan öğrenciler internet olan her ortamdan tasarımımıza ulaşıp  yararlanabilecekler.  Sınıf ortamında, bilgisayar laboratuvarlarlarında ya da evlerinde erişme imkanları olacak. Böylece eğitimde teknolojinin kullanılabildiğinin farkına varıp kullanımlarını devam ettirecek ve anlamadıkları konuları eğlenerek öğrenebileceklerdir. Projemize blog adresimizden ulaşan öğrenciler sınıf arkadaşlarımızın yaptıkları projelerin de farkına varacaklar ve bu öğretim tasarımlarından da faydalanacaklardır. Tüm bu amaçların yanısıra öğretim tasarımımızın eksik yönleri de olacaktır elbet. Tasarımı güncelleyerek öğrencilerin ilgilerini canlı tutmaya eksikliklerimiz varsa bunları gidermeye çalışacağız.
Tüm bunları tamamladıktan sonra yapmış olduğumuz öğretim tasarımını, uygulama sonucunda yapılan görüşmeler ya da anketlerle değerlendirmeliyiz. Böylece öğretim tasarımı amaçlarımızın ne derece gerçekleştiğini görebiliriz.
KAYNAKLAR


Ek-1
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı:  Fen ve Teknoloji : Destek ve Hareket Sistemi  
Tarih:   08   /   05    / 2013     
#
Senaryo
Açıklama
SES



1

Ana Sayfa animasyon olarak menüler ve iskelet geliyor. Menü ikonlarına tıklayarak diğer içeriklere ulaşılıyor.


Ses efekti yok.



2

Konu anlatımı ana sayfasında konu başlıkları ve videolar bulunmakta ayrıca konu içeriğinde animasyonlarımız da olacak.



Ses efekti yok.



3

Test bölümünde öğrencilerin kendilerini denemeleri için 20 tane soru mevcuttur.


Ses efekti yok.



4

Oyunlar kısmında iki oyunumuz olacak.


Ses efekti yok.



5
:

Yardım kısmında menülerimiz tanıtılmıştır.



Ses efekti yok.




1 yorum:

  1. Sports Betting - Review and Overview 2021 12bet 12bet 메리트카지노총판 메리트카지노총판 bet365 bet365 bk8 bk8 betway betway dafabet link dafabet link betway betway 카지노 카지노 온라인카지노 온라인카지노 332 Casinoinjapan.com | Casino in Japu City, Japu City

    YanıtlaSil