TASARIM RAPORU
SECOND LİFE GRUBU;
YASEMİN ASLAN – yaseminnnaslan@gmail.com
ÖZLEM TEKCAN – ozlemtekcan05@gmail.com
HATİCE KENAR – haticekenar001@gmail.com
ÖZNUR ÖZTÜRK – oznur.ozturkart@gmail.com
GRUP BAŞKANI DERYA TAŞKIN – deryataskinn@gmail.com
ÖĞRETİMİN DETAYLARI
6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinin Destek ve Hareket Sistemi
ünitesini tasarlıyoruz. Yaptığımız öğretim
tasarımında öğrencilerin eğlenerek bu konuyu anlamalarını, derslerdeki
teknoloji kullanımını arttırmayı amaçlıyoruz. Böylece tasarımımızda oyunlara,
animasyonlara, videolara yer verdik.
ORTAM
Öğrenciler yapmış olduğumuz öğretim tasarımına internetin
bulunduğu her ortamda ulaşabileceklerdir. Gerekse sınıfta projeksiyonla tahtaya
yansıtarak veya laboratuvarlarda, evlerde kolayca ulaşıp yararlanabilirler.
TEMEL ÖĞELER
1) Motivasyon
Öğrencilerimizin ilgisini çekebilmek
amacıyla eğlenceli görseller, animasyonlar, efektler ve oyunlar
tasarlamaktayız. Tüm bunlara ek olarak videolar da koyacağız. Tasarımın başında
efektimiz olacak menü butonları bu efektlere göre gelecek. Konu anlatımı
kısmında birden fazla efekt ve animasyonlarımız olacak. Ayrıca birkaç tane de
video ekleyeceğiz. Bunların yanısıra iki tane oyunumuz olacak. Yazılı
materyallerimiz de mevcut. Bu şekilde öğrencinin motivasyonunu sağlamayı
amaçlıyoruz.
2) Öğretimin Değerlendirilmesi ve Geri Dönüt
Öğrencilerimizin kendilerini ölçmesi için
20 soruluk bir test kısmı ve oyunlar yapılacak. Böylece öğrenci neyi ne kadar
öğrendiği hakkında bilgi sahibi olacak ve eksiklikleri varsa giderecek. Ayrıca
biz Second Life grubu olarak yapmış olduğumuz öğretim tasarımının ürün
değerlendirmesini yapacağız. Bunu öğrencilerle görüşme ya da anket yoluyla
yapabiliriz.
3) Öğretimin Sırası
Tasarımımızda yapılandırmacı yaklaşımı
kullanacağımızı analiz raporunda belirtmiştik. Öncelikle konu anlatımı kısmıyla
öğrencilerin konuyu kavramalarını sağlayacağız. Konu anlatımı kısmı animasyon
ve videolarla desteklenecek. Ardından öğrencilerin bu bilgileri pekiştirmesi
için oyun kısmını yapacağız. Öğrenciler bu eğitici oyunlarla bilgiyi
özümseyecekler. Ve son olarak ne kadar öğrendiklerini test kısmında
görebilecekler. Tüm bunların yanısıra öğretim tasarımımızda anlamadıkları,
takıldıkları yerleri yardım menüsüne tıklayarak öğrenebilecekler. Böylelikle
teknolojiyi derste kullanmaya başlayacaklardır. ADDIE modeline göre de
yaptığımız tasarımda öncelikle analiz, araştırma basamağı ile başladık. Ve
tasarımımızı yaptık. Artık uygulama, değerlendirme kısımları kalıyor.
STORYBOARD (SENARYO)
SAHNELERİ
Projemiz giriş kısmı basit bir animasyonla başlamaktadır. Daha sonra
seçenekler kısmı sorular, animasyon, oyun kısmı seklinde karşımıza gelmektedir.
Giriş kısmında seçilen seçenek ile ilgili bölüme yönlendirme yapılır. Görsel
kısmı ekte sunulmuştur . Konu anlatım kısmı konuyla ilintili şekilde seçilip
sayfa sayfa ilerleyen ,öğrencinin anlayacağı şekilde kendisi yönlendiren
biçiminde hazırlandı. Soru kısmına gelindiğinde de pekiştirme amaçlı konuyla
ilgili sorular sorulup doğru veye yanlış dönüt verilecek. Animasyonlar kısmı
tam hazır olmadığından ayrıntılı bilgi yazamıyoruz.Oyunlar kısmı da yapım
aşamasındadır. Yapılmış kısmının bir bölümü ekte sonulmuştur. Oyunun içeriğinde
öğrenciye görsel olarak verilen resimlerin cevaplarını bulması istenmiş ve doğru veya yanlış biçiminde dönüt
verilir.Diğer eksiklikler,görsel kısım düzenlemeri ve hatalar düzenlendikten
sonra projemiz tamamlanmış hale gelecektir.
ÖĞRETİM
YAKLAŞIMI
Yapılandırmacı yaklaşıma göre
öğrenme, öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olarak kendi bilgi ağlarını
kurduğu ya da yeniden yapılandırdığı aktif bir süreçtir Öğrencilerin var olan
bilgi yapıları ile yeni edindikleri bilgiler arasında kavramsal ilişkilerin
yapılandırıldığı bu aktif süreç, aynı zamanda anlamlı ve kalıcı öğrenmenin
gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan
öğrenme ortamlarında öğrenciler öğrenme sürecinde aktif, öğretmenler ise
yönlendirici bir rol üstlenmektedirler. Söz konusu öğrenme ortamlarında
öğrencilerin araştırma, sorgulama, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi üst düzey
becerilerini kullanarak sosyal ortamlarda bilgiye kendilerinin ulaşması etkili
öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Fen ve Teknoloji öğretim
programının yapılandırmacı yaklaşım temelinde düzenlenmesiyle yapılandırmacı
öğrenme ortamlarının oluşturulmasına olanak sağlayan yöntem ve teknikler
gündeme gelmeye başlamıştır.
Probleme dayalı öğrenme, öğrencilerin
işbirlikçi ortamlarda var olan bilgilerini ve araştırmaları sonucunda
edindikleri bilgileri kullanarak günlük hayattan bir probleme ilişkin çözüm
yolları geliştirdikleri bir öğrenme yöntemidir.Dolayısıyla, probleme dayalı
öğrenme yöntemi öğrencilerin günlük hayattan alınan problemi çözmek için
işbirlikçi gruplarda çalışırken önceki bilgileriyle yeni bilgilerini
ilişkilendirmelerini sağlaması bakımından yapılandırmacı yaklaşıma uygun
yöntemlerden biri olarak gösterilmektedir.
BEKLENTİLER VE YAYINLAMA GEREKSİNİMLERİ
Yapılandırılmacı
yaklaşım modelinden yararlanıldığından bu modelde bilginin yapılandırılması
için gayretli ve anlamlı bir aktivite gerekir.Hazırlanan projemiz de bunu göz
önünde bulundurduk.Projemiz uygulandığı zaman istenen sonuç elde
edilmeyebilir.Görsel olarak yaşa uygun hazırlanmış olsada algısal farklılıklar
nedeniyle olumsuz sonuç ortaya çıkabilir.Projenin uygulanacağı sınıf ortamı
uygun şartlarda olmayabilir .Sunum aşamasında anlatımdan doğan yanlış
aktarımlar olabilir.Öğrencinin kendini değerlendirmesi yeterli
olmayabilir.ADDİE modeline uygun olarak hazırlanan çalışmamızın analiz kısmımız
yeterince iyi hazırlanmamış olabilir ki bu da sonraki aşamaların eksikliğini
doğurur.Bu yüzden en önemli kısmın yani analiz kısmının tekrar gözden
geçirilmesi gerekir.Bir diğer sorunda içeriğin güncelleştirilmesi
sorunudur.Bunu gidermek için projemizin yazılım modülünün ileriki güncelleştirmeleri
dikkate alarak hazırlanması gerekir ve yapılacak güncelleştirmelerin uzman
kişiler tarafından yani konu alanı uzmanı , öğretim teknoloğu,öğretmen ve
değerlendirme uzmanı tarafından hazırlanması gerekir.Tabi ileriki dönemlerde
her zaman uzman kişi bulunmayabilir.Proje değerlendirmesinde iki yöntemden
yararlanılabilir.Summative(Genel) değerlendirme ,formative (Ara)
değerlendirme.Şuan projemiz için uygun değerlendirme yöntemi formative
değerlendirme yöntemidir.Çünkü projemiz hala yapım aşamasında olduğundan
animasyon kısmının eksikliği gibi bazı eksikliklerimiz de bulunmaktadır.
ZAMAN ÇİZELGESİ
Projemizde görev
dağılımı aşağıdaki gibidir. Belirtilen tarihlerde ise görevlerin taslak kısmı
tamamlanmıştır. Projemizin animasyon kısımları tüm grup üyeleri tarafından
belirlenip hazırlanacak. Projemiz bitme aşamasında bazı ufak eksiklikler kısa
zaman içerisinde tamamlandığında hazır
hale gelecek .
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
06.05.2013
|
YASEMİN ASLAN
|
Projenin içeriğe uygun test hazırlama
|
04.05.2013
|
DERYA TAŞKIN
ÖZNUR ÖZTÜRK
|
Projenin konu içeriği ve yardım kısmını hazırlama
|
09.05.2013
|
HATİCE KENAR
ÖZLEM TEKCAN
|
Projenin oyun kısmını hazırlama
|
GENEL ÖZET
Yaptığımız bu öğretim tasarımı
projemizde ADDIE modelinden ve yapılandırmacı yaklaşımdan faydalandık.
Projemizi görsellerle ve animasyonlarla zenginleştirdik. Ana sayfa, konu
anlatımı, test, oyunlar ve yardım menüleri tasarlayarak öğrencinin kolay
kullanımını sağlamayı hedefledik. Ana sayfamızı animasyonlar yaptık.
Menülerimizi ilgi çekici hale getirdik. Konu anlatımı kısmında yazılı
materyaller haricinde animasyonlar, videolar ve bol bol göresel kullandık . Ayrıca
konu anlatımında istediği başlıktan konuyu öğrenme fırsatı verdik öğrencilere.
Test kısmında kendilerini denemelerini
sağladık. Oyun kısmında öğrendikleri bilgileri eğlenerek pekiştirme
olanağı sağladık. Ve son olarak yardım
kısmında öğrencilerimizin projemizle ilgili anlayamadığı herhangi bir şey
kalmaması için açıklamalar yaptık.
Öğretim tasarımımıza kolay ulaşım sağlayacağız böylelikle ihtiyacı olan
öğrenciler internet olan her ortamdan tasarımımıza ulaşıp yararlanabilecekler. Sınıf ortamında, bilgisayar
laboratuvarlarlarında ya da evlerinde erişme imkanları olacak. Böylece eğitimde
teknolojinin kullanılabildiğinin farkına varıp kullanımlarını devam ettirecek
ve anlamadıkları konuları eğlenerek öğrenebileceklerdir. Projemize blog
adresimizden ulaşan öğrenciler sınıf arkadaşlarımızın yaptıkları projelerin de
farkına varacaklar ve bu öğretim tasarımlarından da faydalanacaklardır. Tüm bu
amaçların yanısıra öğretim tasarımımızın eksik yönleri de olacaktır elbet.
Tasarımı güncelleyerek öğrencilerin ilgilerini canlı tutmaya eksikliklerimiz
varsa bunları gidermeye çalışacağız.
Tüm bunları tamamladıktan sonra yapmış
olduğumuz öğretim tasarımını, uygulama sonucunda yapılan görüşmeler ya da
anketlerle değerlendirmeliyiz. Böylece öğretim tasarımı amaçlarımızın ne derece
gerçekleştiğini görebiliriz.
KAYNAKLAR
Ek-1
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı:
Fen ve Teknoloji : Destek ve Hareket Sistemi
Tarih: 08 /
05 / 2013
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
SES
|
1
|
Ana Sayfa animasyon olarak
menüler ve iskelet geliyor. Menü ikonlarına tıklayarak diğer içeriklere
ulaşılıyor.
|
Ses efekti yok.
|
|
2
|
Konu anlatımı ana sayfasında
konu başlıkları ve videolar bulunmakta ayrıca konu içeriğinde
animasyonlarımız da olacak.
|
Ses efekti yok.
|
|
3
|
Test bölümünde öğrencilerin kendilerini denemeleri için 20 tane soru
mevcuttur.
|
Ses efekti yok.
|
|
4
|
Oyunlar kısmında iki oyunumuz olacak.
|
Ses efekti yok.
|
|
5
|
:
Yardım kısmında menülerimiz
tanıtılmıştır.
|
Ses efekti yok.
|
Sports Betting - Review and Overview 2021 12bet 12bet 메리트카지노총판 메리트카지노총판 bet365 bet365 bk8 bk8 betway betway dafabet link dafabet link betway betway 카지노 카지노 온라인카지노 온라인카지노 332 Casinoinjapan.com | Casino in Japu City, Japu City
YanıtlaSil